سید جعفر تشکر هاشمی در گفتو گو با ایلنا با بیان اینکه برای احداث هر ایستگاه BRT در کمیته حمل و نقل عمومی تصمیم گیری میشود، اظهار کرد: تلاش ما این است تا حداقل اشتباه را در ایجاد ایستگاه و مسیر اتوبوسهای تندرو داشته باشیم.
وی با بیان اینکه بعد از جانمایی مسیر BRT و ایستگاه آن در صورت نیاز تجدید نظر میکنیم، خاطرنشان کرد: پلیس راهور با شهرداری تهران درباره مسیرهای BRT اتفاق نظر دارند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره ادامه سیاست پلیس راهور در حذف ایستگاههای BRT در میادین گفت: متاسفانه تاکسی و مسافربرهای شخصی دور میادین اصلی شهر مستقر میشوند و حضور آنها باعث ترافیک شدید در میادین میشود.
تشکری هاشمی با بیان اینکه به دنبال انتقال ایستگاه میادین اتوبوسهای تندرو به خارج از میادین یا ترمینال هستیم، تاکید کرد: مادامی که پلیس با مسافربرهای شخصی و غیرقانونی برخورد نکند وضعیت میادین همین گونه است چرا که آنها با اشغال فضای میادین و مسافران نیز به دنبال کوتاه کردن فاصله و زمان هستند و مشکلات ترافیکی ایجاد میکنند.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه در ایجاد ایستگاههای تندرو ۱۵ متر حریم میادین که در مقررات راهنمایی و رانندگی درج شده است را رعایت میکنیم، گفت: با این وجود میتوانیم در صورتی که شرایط خاص در میادین حاکم شود ایستگاه را تغییر دهیم.
وی تاکید کرد: رضایتمندی مسافر و حل معضل ترافیک از سیاستهای اصلی شهرداری تهران است.